ACE English Tutoring


Join the forum, it's quick and easy

ACE English Tutoring
ACE English Tutoring
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.
Поиск
 
 

Результаты :
 


Rechercher Расширенный поиск

Последние темы
» Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyСб Фев 20, 2016 12:24 pm автор ACE

» Top 4 Free "Learn English APPS" for Mobile Phones and PC
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyЧт Фев 18, 2016 5:38 pm автор ACE

» Герундий/ Gerund
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyЧт Фев 18, 2016 4:44 pm автор ACE

» Сослагательное наклонение: Present Subjunctive
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyСр Фев 17, 2016 12:57 am автор ACE

» Английские фразы
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyВт Фев 16, 2016 5:08 pm автор ACE

» Coffee Club 28th Feb 2016
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyВт Фев 02, 2016 12:02 pm автор ACE

» Future Perfect Tense Learning Curve
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyСр Янв 27, 2016 10:40 pm автор ACE

» Intonation and Speed of Speaking
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyСр Янв 27, 2016 3:51 pm автор ACE

» American and British English: Differences in Vocabulary
Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм EmptyСр Янв 27, 2016 3:36 pm автор ACE

Апрель 2024
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Календарь Календарь


Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм

Перейти вниз

Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм Empty Sentence Stress and Rhythm Ударение в предложении и ритм

Сообщение автор ACE Сб Фев 20, 2016 12:24 pm


Sentence stress
Ударение в предложении

Sentence stress is the governing stress in connected speech. All words have their individual stress in isolation. When words are connected into sense groups (also called thought groups, i.e., logically connected groups of words), and sense groups are connected into sentences, content words keep their stress, and function words lose their stress. The most important words in the sentence receive stronger stress. The last stressed word in the sentence receives the strongest stress with the help of a fall or a rise.
Ударение в предложении – главное ударение в связной речи. Все слова по отдельности имеют свое индивидуальное ударение. Когда слова соединяются в смысловые группы (называемые sense groups или thought groups, т.е. логически связанные группы слов), а смысловые группы соединяются в предложения, значимые слова сохраняют свое ударение, а служебные слова теряют ударение. Самые важные слова в предложении получают более сильное ударение. Последний ударный слог в предложении получает самое сильное ударение с помощью понижения или повышения.

ANN is READing a NEW \BOOK.
Анна читает новую книгу.

WHAT BOOK is she \READing?
Какую книгу она читает?

Does she LIKE the /BOOK?
Нравится ли ей эта книга?

Note: In this material, capital letters indicate stressed syllables and stressed one-syllable words; the backslash indicates the falling tone; the forward slash indicates the rising tone. Sentence stress is indicated according to the American variant of pronunciation.
Примечание: В этом материале, заглавные буквы указывают ударные слоги и ударные односложные слова; обратный слеш указывает тон понижения; прямой слеш указывает тон повышения. Ударение в предложении указано согласно американскому варианту произношения.

Stress in some words or word combinations may be shifted or weakened in a certain way to keep the rhythm of speech. For example: New YORK – NEW York CITy; in the afterNOON – AFternoon SLEEP.
Ударение в некоторых словах или словосочетаниях может смещаться или ослабляться определённым образом, чтобы сохранить ритм речи. Например: New YORK – NEW York CITy; in the afterNOON – AFternoon SLEEP.

Emphatic stress may be used in the sentence, usually to compare, correct, or clarify things. Emphatic stress singles out the word that the speaker considers the most important, and in this case even a function word may become stressed.
Эмфатическое ударение может применяться в предложении, обычно чтобы сравнить, исправить или прояснить что-то. Эмфатическое ударение выделяет слово, которое говорящий считает самым важным, и в этом случае даже служебное слово может стать ударным.

Tina gave the book to \ANN.
Тина дала книгу Анне.

I said that \MAX gave the book to Ann.
Я сказал, что МАКС дал книгу Анне.

\HE gave her the book.
ОН дал ей книгу.

Sentence stress is not just a phonetic peculiarity of English. Sentence stress has a very important function of marking the words that are necessary for understanding an utterance. When native speakers of English listen to their conversation partners, they listen for stressed words, because stressed words provide important information. It is often difficult to understand the meaning of the sentence in which even one content word is missing. It is also difficult to understand the sentence in which an important word is not stressed or a function word is stressed.
Ударение в предложении – это не просто фонетическая особенность английского языка. Оно имеет очень важную функцию выделения слов, которые нужны для понимания высказывания. Когда носители английского языка слушают своих собеседников, они ожидают услышать ударные слова, потому что ударные слова дают важную информацию. Часто бывает трудно понять значение предложения, в котором хотя бы одно значимое слово отсутствует. Также трудно понять предложение, в котором важное слово не ударное или служебное слово ударное.

Unstressed function words make sentences grammatically correct. They are not very important in terms of the information that they provide, and their meaning is usually understandable from their immediate surrounding in a sentence. Even if you don't get some quickly pronounced function words, the meaning of the whole sentence will be clear to you.
Неударные служебные слова делают предложения грамматически правильными. Они не очень важны в смысле информации, которую они обеспечивают, и их значение обычно понятно по их ближайшему окружению в предложении. Даже если вы не уловите некоторые быстро проговариваемые служебных слов, значение всего предложения будет вам понятно.

For example, a message from your friend says, "Missed train back Sunday." You will understand that it means "I missed my train. I will be back on Sunday", right? Only content words are written in the message, but the meaning is clear. In the same way you should listen for stressed content words in speech to understand the meaning of the whole utterance. And you should stress content words in your speech so that other people could understand you.
Например, в сообщении от вашего друга говорится: «Пропустил поезд назад воскресенье». Вы поймете, что это значит «Я пропустил мой поезд. Я вернусь назад в воскресенье», правильно? Только значимые слова написаны в этом сообщении, но смысл понятен. Таким же образом вы должны вслушиваться в ударные значимые слова в речи, чтобы понять значение всего высказывания. И вы должны делать ударными значимые слова в своей речи, чтобы другие люди могли понять вас.

Sentence stress and rhythm
Ударение в предложении и ритм

Sentence stress is the main means of providing rhythm in speech. Rhythm is the key to fluent English speech. Imagine a metronome beating the rhythm. The stressed syllables are like the beats of the metronome: regular, loud, and clear. The unstressed syllables between the beats are shortened, obscured, and joined together.
Ударение в предложении – это главное средство обеспечения ритма в речи. Ритм это ключ к свободной английской речи. Представьте себе метроном, отбивающий ритм. Ударные слоги как удары метронома: регулярные, громкие и ясные. Неударные слоги между ударами укорачиваются, делаются неотчётливыми и соединяются вместе.

Look at this sentence:
Посмотрите на это предложение:

Kevin sent a letter.
Кевин послал письмо.

Let's mark the stressed syllables:
Давайте разметим ударные слоги:

KEVin SENT a \LETter.
KEVin SENT a \LETtеr.

The pattern of stress in this sentence is stressed – unstressed – stressed – unstressed – stressed – unstressed, with equal number of alternating stressed and unstressed syllables. Try to pronounce this sentence rhythmically. It should be easy to do because the alternation of one stressed and one unstressed syllable is easy to reproduce. Be sure to make the stress in the stressed syllables strong – much stronger than normal Russian stress.
Модель ударения в этом предложении: ударный – неударный – ударный – неударный – ударный – неударный, с равным числом чередующихся ударных и неударных слогов. Постарайтесь сказать это предложение ритмично. Это должно быть легко сделать, т.к. чередование одного ударного и одного безударного слога легко воспроизвести. Обязательно сделайте ударение в ударных слогах сильным – гораздо сильнее, чем нормальное русское ударение.

KEVin SENT a \LETter.
KEVin SENT a \LETtеr.

Let's make this sentence a little longer:
Сделаем это предложение немного длиннее:

Kevin decided to send a letter to his relatives in the village.
Кевин решил послать письмо своим родственникам в деревне.

Mark the stressed syllables and the fall:
Разметьте ударные слоги и понижение:

KEVin deCIDed to SEND a LETter to his RELatives in the \VILlage.
KEVin deCIDed to SEND a LETtеr to his RELatives in the \VILlage.

Now we have one, two, or several unstressed syllables in the intervals between the stressed syllables, but we have the same amount of time for each interval because the stressed syllables, like the beats of the metronome, have to occur regularly. And the sentence is not very long, so we won't need noticeable pauses between the sense groups.
Теперь у нас один, два или несколько неударных слогов в интервалах между ударными слогами, но мы имеем то же самое количество времени для каждого интервала, потому что ударные слоги, как удары метронома, должны возникать регулярно. А предложение не слишком длинное, поэтому нам не понадобятся заметные паузы между смысловыми группами.

How do we fit all the unstressed syllables in the intervals between the stressed syllables without breaking the rhythm that we had in "Kevin sent a letter"? The rules of linking and reduction will help us to do it.
Как нам разместить все неударные слоги в интервалах между ударными слогами без нарушения ритма, который у нас был в "Kevin sent a letter"? Правила соединения и редукции помогут нам сделать это.

Linking and reduction
Соединение и редукция

To preserve speech rhythm, the unstressed vowels in the sentence become shorter and less distinct. Completely unstressed vowels in the unstressed syllables become very short and are often pronounced as the neutral sound. In some cases, the neutral sound may be dropped, for example, can [kən], [kn], BAKery ['beikəri], ['beikri]. By the way, the neutral sound [ə] is the most common vowel sound of English, and it deserves your special attention.
Чтобы сохранить речевой ритм, неударные гласные в предложении становятся короче и менее отчётливыми. Полностью безударные гласные в неударных слогах становятся очень короткими и часто произносятся как нейтральный звук. В некоторых случаях нейтральный звук может выпадать, например, can [kən], [kn], BAKery ['beikəri], ['beikri]. Кстати, нейтральный звук [ə] – самый распространённый гласный звук английского языка, и он заслуживает вашего особого внимания.

The final consonant sound of a word is usually linked to the initial consonant sound of the next word without any pause between them. For easier linking, pronunciation of adjoining consonants may be changed in a certain way. For example, the sounds [s], [z], [θ], [ð], [t], [d] may lose part of their articulation at the juncture (e.g., what's this; need three); the sounds [t], [d] usually blend into one sound at the juncture (e.g., hot day; need time), or the first [t] or [d] in the pair may be dropped (e.g., just drive; must do it).
Конечный согласный звук слова обычно соединяется с начальным согласным звуком следующего слова без какой-либо паузы между ними. Для более лёгкого соединения, произношение соседних согласных может изменяться определённым образом. Например, звуки [s], [z], [θ], [ð], [t], [d] могут потерять часть своей артикуляции на стыке (например, what's this; need three); звуки [t], [d] обычно сливаются в один звук на стыке (например, hot day; need time), или первый [t] или [d] в паре может выпасть (например, just drive; must do it).

The sound [h] in the unstressed words "his, him, her" may disappear to provide smooth linking of adjoining words.
Звук [h] в неударных словах "his, him, her" может исчезнуть, чтобы обеспечить гладкое соединение соседних слов.

The unstressed syllables become a stream of sounds jammed together. They are lower in pitch and much less distinct than the stressed syllables.
Неударные слоги становятся потоком звуков, сжатых вместе. Они ниже по тону и гораздо менее отчётливые, чем ударные слоги.

Sentence stress and intonation
Ударение в предложении и интонация

Sentence stress is the key component of English intonation. Intonation organizes words into sentences, distinguishes different types of sentences, and adds emotional coloring to utterances. English intonation is quite difficult for Russian students. Developing the ability to hear, understand, and reproduce sentence stress in speech is the main prerequisite to mastering English intonation.
Ударение в предложении – это ключевой компонент английской интонации. Интонация организует слова в предложения, различает разные типы предложений и добавляет эмоциональную окраску в высказывания. Английская интонация весьма трудна для русских студентов. Развитие способности слышать, понимать и воспроизводить ударение в предложении – главное необходимое условие для освоения английской интонации.

Let's sum up the functions of sentence stress:
Давайте суммируем функции ударения в предложении:

Sentence stress organizes separate words into sentences by making content words stressed and function words unstressed.
Ударение в предложении организует отдельные слова в предложения, делая значимые слова ударными, в служебные слова неударными.

Sentence stress makes the utterance understandable to the listener by making the important words in the sentence stressed, clear, and higher in pitch and by shortening and obscuring the unstressed words.
Ударение в предложении делает высказывание понятным слушателю, делая важные слова ударными, отчётливыми и выше по тону и укорачивая и делая неотчётливыми неударные слоги.

Sentence stress organizes the words in the sentence rhythmically, making the stressed syllables occur at regular intervals and jamming together the unstressed syllables between the stressed syllables.
Ударение в предложении организует слова в предложении ритмически, заставляя ударные слоги возникать через регулярные интервалы и сжимая вместе неударные слоги между ударными слогами.

Sentence stress organizes the words in the sentence into sense groups by joining the unstressed syllables to the main stressed syllable in the group and marking the end of the sense group with a slight pause if necessary.
Ударение в предложении организует слова в смысловые группы путем присоединения неударных слогов к основному ударному слогу в группе и обозначая конец смысловой группы небольшой паузой, если требуется.

If necessary, sentence stress singles out the most important word in the sentence by giving it emphatic stress.
Если необходимо, ударение в предложении выделяет наиболее важное слово, давая ему эмфатическое ударение.

Sentence stress marks the end of the sentence by giving the strongest stress to the last stressed syllable with the help of a fall or a rise.
Ударение в предложении отмечает конец предложения, делая самое сильное ударение на последнем ударном слоге с помощью понижения или повышения.

How to study stress and rhythm
Как изучать ударение и ритм

It's not possible, of course, to learn sentence stress and rhythm just by talking about them. Listening and repeating should become an important part of your work on pronunciation. Always try to choose textbooks that have corresponding listening materials – conversations, dialogues, monologues, poems, short stories, etc.
Конечно, невозможно изучить ударение и ритм одними разговорами о них. Прослушивание и повторение должны стать важной частью вашей работы над произношением. Старайтесь всегда выбирать учебники, имеющие сопроводительные материалы для прослушивания – разговоры, диалоги, монологи, стихотворения, короткие рассказы и т.д.

It is necessary to use a lot of additional listening materials to make your pronunciation stable. When you practice repeating sentences after the recorded speaker, mark falling and rising tones, sense groups, pauses, stressed and unstressed words, full and reduced vowels.
Необходимо использовать много материалов для прослушивания, чтобы сделать ваше произношение стабильным. Когда вы повторяете предложения за диктором на записи, отмечайте тоны понижения и повышения, смысловые группы, паузы, ударные и неударные слова, полные и редуцированные гласные.
ACE
ACE
Admin

Сообщения : 282
Дата регистрации : 2015-12-15
Возраст : 42
Откуда : Астрахань

https://alt-eng.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения